Pomoc

Poczta

W celu korzystania z poczty Expro przez program pocztowy lub urządzenie mobilne, należy w jego konfiguracji ustawić poprawne nazwy serwerów dla POP 3 (poczty przychodzącej) lub IMAP i SMTP (poczty wychodzącej).

 

POP3

pop3.expro.pl port: 995 z SSL

IMAP

imap.expro.pl port: 993 z SSL

SMTP – poczta wychodząca

smtp.expro.pl port: 465 z SSL

 

Ważnym ustawieniem w programie pocztowym jest również opcja ‚Serwer wymaga bezpiecznego uwierzytelnienia’ dla SMTP (poczty wychodzącej). Bez zaznaczonej tej opcji poczta nie będzie poprawnie wysyłana z programu pocztowego.

Aby zablokować przychodzenie niechcianej poczty/spamu należy zalogować się do webmaila.

Wybieramy zakładkę Ustawienia -> Filtry. W kolumnie Filtry (trzecia) klikamy symbol + co spowoduje dodanie nowego filtru.

W „Nazwa filtru” wprowadzamy „spam”. Następnie mamy możliwość filtrowania wiadomości na podstawie tematu, nadawcy, treści. Znakiem + możemy dodawać kolejne reguły filtrowania. Na końcu w „wykonaj następujące czynności” zaznaczamy, aby wiadomości przenieść do folderu „Spam”.

  1. Zaloguj się do webmaila
  2. Przejdź do Ustawień
  3.  Wybierz Hasło
  4. Wprowadź aktualne hasło oraz nowe hasła.
  5. Zapisz
  1. Zaloguj się do webmaila
  2. Przejdź do Ustawień
  3.  Wybierz Nieobecność
  4. Uzupełnij formularz
  5. Zapisz
  1. Zaloguj się do webmaila
  2. Przejdź do Ustawień
  3.  Wybierz Filtry
  4. W kolumnie Zbiory filtrów, dodaj nowy zbiór lub wybierz istniejący
  5. W kolumnie Filtry dodaj nowy filtr za pomocą ikony plusa na dole
  6. Ustaw nazwę filtru
  7. Włącz checkbox „Filtr włączony” (wyłączenie checkboxa spowoduje wyłączenie filtru)
  8. W sekcji „w stosunku do przychodzącej poczty” wybierz kryteria przekazywania poczty, np. „wszystkich”
  9. W sekcji „wykonaj następujące czynności” wybierz „Wyślij kopię do” i wprowadź adres e-mail
  10. Zapisz

Domeny

Transfer domeny jest operacją zmiany Rejestratora (registrara), czyli firmy zapewniającej obsługę techniczną oraz finansową domeny.

Użytkownicy Twojej domeny korzystający ze strony WWW i skrzynek e-mail nie zauważą zmiany operatora. Dane właściciela domeny po dokonaniu transferu pozostają bez zmian.

 

Domeny polskie.

Transfer jest bezpłatny i możliwy w każdym momencie.

Transfer domeny od innego operatora wymaga uzyskania od obecnego registrara kodu autoryzującego domenę -tzw. authinfo. Każda domena posiada swój indywidualny i unikalny kod. Zgłoś się do obecnego dostawcy obsługującego Twoją domenę i złóż wniosek o wydanie kodu authinfo.(obowiązkowo musi on wydać kod authinfo na życzenie klienta).

Zalecane jest aby transfer od innego rejestratora, wykonać:

  • najwcześniej po 5 dniach od rejestracji (lub transferu) domeny;
  • nie później, niż 6 dni przed końcem okresu rozliczeniowego.

Jeśli Twoja domena jest w tym właśnie okresie prosimy o wcześniejszy kontakt
Po otrzymaniu kodu AuthInfo należy go niezwłocznie nam przesłać na e-mail bok@expro.pl.
Zainicjowany przez nas transfer zostaje zakończony po kliknięciu w link przesłany na konto e-mail (adres autoryzacyjny) Abonenta domeny.

Domeny światowe i .eu.
Przeniesienie domeny światowej i .eu, wymaga opłaty za przedłużenie rejestracji domeny na kolejny okres abonamentowy zgodny z cennikiem na stronie, ponieważ wiąże się z automatycznym przedłużeniem ważności domeny o rok.

Należy uzyskać od obecnego rejestratora kod AuthInfo i poprosić o odblokowanie domeny do transferu.

Obecny registrar musi to zrobić w przeciwnym razie przeniesienie nie będzie możliwe.
Po otrzymaniu kodu AuthInfo należy go niezwłocznie nam przesłać na e-mail bok@expro.pl.
Zainicjowany przez nas transfer zostaje zakończony po kliknięciu w link przesłany na konto e-mail (adres autoryzacyjny) Abonenta domeny.

Domena ma swój określony czas rejestracji. Najczęściej jest rejestrowana na okres 1 roku.

Jeśli nie zostanie opłacona na kolejny okres, w wymagalnym terminie, wygasa, a następnie staje się ogólnodostępna.

Na około miesiąc wcześniej przed terminem wygaśnięcia domeny, otrzymują Państwo od nas na podany wcześniej adres e-mail, fakturę pro forma.

Jeśli pro forma zostanie opłacona, przedłużamy domenę na kolejny okres. Jeśli zdarzy się, że z jakichś przyczyn spóźnią się Państwo z opłatą za domenę, po terminie wygaśnięcia jest jeszcze dla właściciela rezerwowana przez okres 14 dni.

Przez ten czas jest jednak nieaktywna czyli Państwa strona WWW nie wyświetla się w sieci jak również nie są aktywne adresy e-mail w tej domenie.

Abyśmy mogli przywrócić domenę do statusu ‚aktywna’ , należy w ciągu tych 14 dni, od terminu wygaśnięcia domeny, opłacić fakturę pro forma, i najlepiej nadesłać (skan, fax) do nas potwierdzenie wpłaty. Na jego podstawie, domena zostanie przez nas przywrócona i przedłużona o kolejny rok.
Proszę również pamiętać, iż przywrócenie domeny po terminie jej wygaśnięcia jest dodatkowo płatne, dlatego tak ważne jest aby podany adres e-mail, na który wysyłamy pro formy, był aktywnym adresem do kontaktu z Państwem.

  1. W przypadku zmiany abonenta domeny na inny podmiot, trzeba wykonać cesję domeny. Zmiana abonenta domen polskich jest bezpłatna.

    Za zmianę abonenta domen .eu i światowych ( np. .com, .biz itp.) jest pobierana opłata. W celu uzyskania informacji prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta.

    Z naszej strony należy pobrać wniosek o zmianę abonenta domeny:

    Cesja domen polskich

    Cesja domen światowych i europejskich

    Wypełniony (podpisany, opieczętowany) wniosek przez obie strony – stronę oddającą i przejmującą domenę, jak również dokumenty rejestrujące (np. KRS) firmy przejmującej domenę, należy nadesłać do nas na bok@expro.pl lub fax’em.

Hosting

Przekierowanie adresu domeny na inną domenę (np. nowadomena.pl -> domenagłówna.pl) można zrobić na dwa sposoby:

1) przy użyciu mod_rewrite

W głównym katalogu domeny (logowanie po przez FTP) tworzymy plik o nazwie .htaccess. Zawartość pliku powinna być następująca:

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(www\.)?nowadomena.pl [NC]
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^$
RewriteRule ^(.*) http://www.domenagłówna.pl/$1 [L,R=301]

WAŻNE:
– kropka w na początku nazwy pliku .htaccess jest wymagana
– nazwy mojadomena.pl oraz docelowadomena.pl są przykładowe i należy je podmienić odpowiednio na domenę z której robimy przekierowanie i domenę, na którą ma nastąpić przekierowanie

2) przy użyciu przekierowania html

W głównym katalogu domeny (logowanie po przez FTP) tworzymy plik index.html. Zawartość powinna być następująca:

<meta http-equiv="Refresh" content="0;URL=http://www.domenagłówna.pl"/>

Aby zmienić hasło do panelu hostingowego oraz FTP należy zalogować się do Virtualmina (np. https://virt01.expro.pl:10000). W zakładce edycji wirtualnego serwera wprowadzamy nowa hasło administracyjne i zapisujemy ustawienia.

Logi serwerów www dostępne są w panelu Virtualmin. Po zalogowaniu wybieramy Logi i Raporty, a tam znajduje się odpowiednio Apache Access Log oraz Apache Error Log.

Narzędzie PhpMyAdmin dostępne przez adres URL pod adresem https://twojserwer.expro.pl/phpmyadmin. Twojserwer zastępujemy przez adres serwera, na którym znajduje się strona np. https://virt01.expro.pl/phpmyadmin/

Aby zmienić wersję PHP należy:

  • zalogować się do panelu Virtualmin
  • wybrać domenę dla której chcemy zmienić wersję PHP
  • W zakładce Konfiguracja serwera wybrać Wersja PHP
  • Wybrać odpowiednią wersję i kliknąć Zapisz

Aby uzyskać dostęp do bazy danych należy zalogować się do panelu Virtualmin i wybrać zakładkę Edytuj bazę danych. Zobaczymy listę aktualnie założonych baz danych. Nazwa użytkownika i hasło do bazy znajduje się w zakładce Hasła. Host do połączenia z bazą danych to localhost.

Poniżej znajdziesz szybkie logowanie do paneli hostingowych.

W zależności na którym serwerze masz usługi:

 

>>Panel virt01

 

>>Panel virt02

 

>>Panel virt03

 

>>Panel virt04

 

>>Panel virt05

32 413 17 77

Pn - Pt, 08:00 - 16:00

bok@expro.pl